Friday 13 April 2012

Tidak Sempurna Iman...

Tidak sempurna iman bila kau tidur kekenyangan..Sedang saudaramu merintih kelaparan,kesakitan...Kesedihan.

Allah....
Sempurnakan imanku?
Allah...
Aku menangis kerana mengenangkan imanku...
Sempurnakah imanku?

Saudaraku sedang merintih disana...
Saudaraku sedang menangis disana....
Saudaraku sedang kesakitan disana....
Dan aku hanya mampu melihat....

Kadang-kadang aku lupa...
Allah...Berat untuk aku akui ini...
Aku pernah terlupa pada penderitaan mereka...Saudaraku...
Aku pernah mengalih pandanganku dari melihat penderitaan mereka...
Mereka menangis ya Allah...
Mereka merintih ya Allah...
Dimana rasa cintaku?

Imanku masih belum sempurna...
Ya Allah...Sempurnakan Imanku...
Jangan biarkan aku lupakan mereka...Beri aku jalan untuk membantu mereka...

No comments:

Post a Comment